diet routine - makanan sihat (healthy food)

assalamualaikum 

hi alls rasanya lama betul tinggal dunia blog ni sejak masuk matrik and sambung degree selama 3 tahun ni and now i'm freeeee (jadi penanam anggur terhormat, you know what i mean). So, since dah habis belajar and nak tunggu grad bulan 10 ni ( in shaa allah) rasanya macam nak start blogging balik kalau rajin hehe.

And sekarang pun macam nak start diet balik since makan tak hengat doniaaaa kennn, eh actually dah start dari hari selasa which is 12 july and kita tengok lah kan sampai bila boleh bertahan diet iolls ni sebab selalunya terkandas muahahaha. Actually, iolls nak diet sebab nak body fit ja bukan skinny okay , serious tak lawa kalau skinny , pakai baju apa pun tak lawa and tak ada shape (oppss over pulak). Aku adore sangat dengan meredith foster, seriously body dia lawaaaa gilaaa (for me).
ni haaa lawa kan body dia

okay actually aku nak hilangkan belly fat and kempiskan perut keh3 sebab part lain okay kot muahahahaha :P , masing2 punya pendapat lah kan setengah tu nak skinny setengah tu nak macam aku fit ja gitteww. So, sejak dah start diet ni mesti lah kena makan healthy food kann. So, macam nak share lah sikit apa aku makan semasa berdiet ni ( eleh baru 3 hari) , okay aku nak share dekat sini bukan sebab nak menunjuk yang aku tengah berdiet ke apa tapi nak motivate kan diri supaya diet tak terkandas macam sebelum2 ni hehe, Okaylah banyak pulak duk beletiaq, so heree we goooo



okay ni bahan-bahan untuk makanan orang yang tengah berdiet hehe, sebenarnya ada lagi ni macam ayam beli bahagian dada ja senang sikit nak potong2 kan :P

day 1-

breakfast-  yogurt strawberry

lunch- sup sayur and air lemon


dinner (before 7 am)- chicken salad w/ nandos sauce (ayam tu perap dengan nandos sauce)

day 2-

breakfast- yogurt strawberry and apple sebiji

lunch- chicken grill (gaulkan dengan nandos sauce,oregano,parsley,serbuk cili,garam hujung sudu kfc and salad. (resepi sendiri hokay :P)


dinner- air lemon without sugar tau , sebiji apple and peanut butter

day 3- 

breakfast- bijirin dan susu low fat

lunch- takdak sebab beraya rumah kawan hahaha


dinner- salad vegetable,fruit and egg 
air lemon
okay setakat ni saja la mampu share apa yang aku makan, semua masak sendiri kecuali salad ja haha, aku share sebab nak motivate diri tau bukan nak habaq kata tengah diet (jeling) , besok nak sambung blogging lagi , menu apa pulak yaa untuk besok?  hehe sambung besok pulak naa , byeeee allss.



No comments:

Post a Comment